NEWS & WORKS

There was a Sunday Market "Kura" in the old town Kujiragaoka.

For the first time in 4 years, frumafar. joined the lovely market as a one of handmade makers.
I enjoyed meeting other crafters, local friends and walking down the stone paved streets.
There is a post I wrote about the old town and a cafe in 2012. Please check the photos of the beautiful Japanese retro modern interior of the cafe.

http://frumafar.blogspot.jp/2012/06/coffee-time.html


11日に開催された「12月倉」に作り手として参加しました。
茨城県常陸太田市鯨ヶ丘商店街の中にある梅津会館という郷土資料館の中で出店させていただきました。石畳の道、古民家、倉などが並ぶ町の中でのマーケットはとてもほっこり、商店街の中にある雑貨屋さんが主催したくさんのボランティアの方たちがマーケットをサポートしていました。地元のパン屋さん、雑貨屋さん、カフェなども参加し子供たちの笑い声があちこちで聞こえて、小さな町がとても賑やかになった1日でした。
こういったマーケットに参加できたことをとても嬉しく思います。
                                   --mariko






いちにちかぎりのおたのしみ



クリスマスオーナメント作り用の小さな布を多く出品しました。






町のかわいい雑貨屋さんSunny Sunday







町の風景は以前訪れたときに撮影したものです





Comments